15 lut 2017

A Ty jak masz na imię?


   Jestem w tym wieku, kiedy wszędzie dookoła pojawiają się dzieci; jednym z głównych problemów rodziców jest to, jak nazwać tą małą istotę, którą się przywołało na świat. Kolejne koleżanki zastanawiały się nad Adami, Stasiami, Frankami, Szymkami i Danusiami i zaczęłam trochę o znaczeniu tych imion czytać. Teraz wkręciłam się w temat i dzisiaj będę was nękać. Bo imiona naprawdę mają moc.

   Zauważyliście, że dużo osób mówi, że chcą nadać swojemu dziecku polskie, tradycyjne imię, jak Janek, Franek, Józef, Jerzy, Antoni, Urszula czy też Anna? Tyle, że żadne z tych imion nie jest pochodzenia polskiego. Sam Jan Miodek napisał, że nasze rodzime imiona to jedynie Stasiek, Bronek, Bogusław, Bolesław, Bogdan, Wojciech, Kazimierz, Sławomir, Mirek, Wacław, Władysław czy Bożena. Tyle, koniec, finito. Wszystkie inne imiona, jakkolwiek tradycyjnie by nie brzmiały, nie są imionami słowiańskimi.

   Narzeczony mój zawsze powtarza, że on syna chciałby nazwać Świętopełek, bo to piękne, słowiańskie, tradycyjne imię. Ja mu zawsze wtedy odpowiadam, że w takim razie doczłapię do tego urzędu stanu cywilnego zaraz po porodzie, cała zakrwawiona i obolała i sama wypełnię wszystkie dokumenty, bo za nic nie czuję się przyszłą matką Świętopełka.

   Bardzo popularne jest ostatnio nadawanie synom imienia Antoś; kiedyś było to imię, które brzmiało jak zaklęcie, chociaż przecież niezwykle religijne; jako że święty Antoni jest patronem rzeczy zgubionych, to osoba nosząca jego imię, powinna dobrze się odnaleźć na tym świecie, prawda? Mi zawsze się osoby o tym imieniu kojarzyły jako ktoś poważny, stateczny, ale jednak cicho drwiący sobie z życia i z rozmówców, którzy uważają, że oto dostąpili zaszczytu rozmawiania z kimś mądrym i wszechwiedzącym.

   Dużo jest też Franciszków i nic dziwnego, bo jak powiedział sam Michał Ogórek, Franciszek z Asyżu to najpiękniejszy święty, bo wolał się ogołacać niż ubogacać. I nie rozumiem fenomenu imienia Gabriel, bo mi jakoś dźwięczy ono w uszach i już bardziej podoba mi się jego rosyjski odpowiednik – Gawryła. Bardziej męsko, prawda?

   Mało jest za to ostatnio Sławomirów i być może to dlatego, że podobnie jak mi, to imię kojarzy się z PRL-em i traktorem. Nie wiem, dlaczego, nie pytajcie, po prostu taki mam obraz w głowie, gdy myślę o Sławkach. A przecież według znaczenia to osoby, które dokonują cudów, artyści o wszechstronnym umyśle, pewni siebie, ambitni i nie przejmujący się porażkami. Samo znaczenie imienia oznacza „ten, który zdobywa sławę poprzez pokój”.
Dla zainteresowanych tematem - polecam. 

   Seria książek Małgorzaty Musierowicz sprawiła, że pokochałam imię Ignacy, bo kojarzyło mi się zawsze z głową rodziny Borejków, oczytanym, miłym, sympatycznym panem, który zawsze miał coś mądrego do powiedzenia i który świat postrzegał nie poprzez pryzmat pieniądza, ale poprzez pryzmat rodziny. Igance są ponoć diablo niezależni, to indywidualiści, którzy śmiało kroczą swoimi ścieżkami, nie obawiając się ostracyzmu ze strony innych; być może dlatego, że tak zajęci są swoimi uczuciami i myślami, że po prostu go nie zauważają?

   A wiecie, że Mateusz oznacza to samo co Bożydar czy Teodor? Każde z tych imion tłumaczy się jako „dar Boga”, chociaż trzeba przyznać, że Mateusz brzmi jakoś milej dla ucha niż Bożydar, który mi obecnie kojarzy się tylko ze skeczem kabaretowym.

   Z kolei z imieniem Jakub związana jest taka anegdota, że jest to imię łączące wszystkich ze wszystkimi, ponieważ przed laty, kiedy Żydzi zamieszkliwali tłumnie Polskę, nadawano to imię chłopcom zarówno wyznania żydowskiego, jak i chrześcijańskiego. Żadne inne nie było tak często powielane, ale być może spowodowane jest to jego znaczeniem „Bóg go wspiera”. Bo kto nie chciałby być wspierany przez samego Stwórcę?

   A wiecie co jest najlepsze? Ludzie zaczytują się w znaczeniu imion, w cechach charakterystycznych dla osób, które je noszą. Szukają tam jakiejś wskazówki, jakimi są, jak powinni się zachowywać, jak powinni czuć. A później często okazuje się, że faktycznie coś w tym jest. Ja na przykład w swoim znaczeniu imienia widzę całą siebie, z wszystkim zaletami i wadami. Jak byk jest napisane we wszystkich tych opracowaniach, że Agaty to kobiety mądre, które potrafią dobrze pisać i mają dystans do siebie i do świata. Są też zaborczymi choleryczkami i czasami najpierw powiedzą, nim pomyślą. Zapomnieli wspomnieć o wielkich pokładach ironii, ale czy coś mogłoby mnie opisywać lepiej?

   Moja najlepsza przyjaciółka nosi imię Justyna i według znaczenia powinna być osobą praktyczną, żyjącą w zgodzie z własnymi zasadami – i tak jest, bo kiedy inni dookoła zajadają się niezdrową pizzą, oni zaparza swoje ziółka i wcina brukselkę.

   Natomiast moja mama, Magdalena, faktycznie jest dość impulsywną osobą, ale jednocześnie potrafi znaleźć rozwiązanie z niejednej sytuacji. Bywa zaborcza i pewnie to mam po niej, więc nikt nie może mi zarzucić, że to moja wina paskudnej cechy charakteru.

   A wasze imiona? Pasują do waszej osobowości? I jak myślicie – to my podświadomie przystosowujemy się do znaczenia naszych imion, czy faktycznie nasi rodzice zrzucili na nas dany los, nazywając nas tak a nie inaczej?

155 komentarzy:

  1. Jakiś czas temu rozmawiałam z przyjaciółką przez telefon. Nie pamiętam już, czy ktoś w jej rodzinie, czy jacyś znajomi swojemu synowi nadali na imię Żywisław tylko po to by w rejestrze być ostatnimi na liście (mąż ma na imię Żymisław a na nazwisko mają też coś na Ż). Przyznam, że pierwszy raz usłyszalam te imiona...
    Sławomir/Sławek to mąż mojej siostry :)

    Wracając do pytania. Kiedyś (mając 13-14 lat) z ciekawości przeczytałam co oznacza moje imię, jakie są cechy charaktery itd. jednak szybko zapomniałam bo nigdy w to nie wierzyłam i nadal jakoś nie wierzę :) Zapamiętałam tylko co oznacza moje imię. Jak tak teraz sobie te cechy charakteru przypomniałam, to rzeczywiście część z nich się zgadza i zgadzała, jednak są i takie z którymi zgodzić się nie mogę :) Wydaje mi się, że niektóre z tych cech można przypisać do każdego w różnej sytuacji ;) Gdyby rzeczywiście imiona tak dokładnie odzwierciedlały nasze cechy charakteru, to byłoby to trochę dziwne: w jaki sposób rodzice nadajac nam imię, mogliby przewidzieć jacy wyrośniemy i jacy będziemy? Albo inaczej: Czy imię mogłoby ukształtować nasz charakter? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Żywisław? O matko, oby się mój facet o tym nie dowiedział, bo będę miała Świętopełka i Żywisława w domu :D
      Osobiście nie znam ani jednego Sławomira a szkoda, bo teraz jakoś uroczo mi to imię brzmi :)

      Nad tym się właśnie zastanawiam :) czy imię w jakiś sposób kształtuje to, kim jesteśmy? :)

      Usuń
    2. To mój mąż sobie wymyślił, że jak będzie syn to koniecznie Mieszko :)

      Usuń
    3. Dogadałby się z moim przyszłym małżonkiem :P

      Usuń
    4. Agato Może nie będzie tak źle :D
      Ja znam dwóch Sławomirów - ten drugi to syn mojego wujka :D

      Moniko Co Ty na to? Podzielasz Jego wybór? :D

      Usuń
    5. Naczytane.Blogspot.Com: A Ty Jak Masz Na Imię? >>>>> Download Now

      >>>>> Download Full

      Naczytane.Blogspot.Com: A Ty Jak Masz Na Imię? >>>>> Download LINK

      >>>>> Download Now

      Naczytane.Blogspot.Com: A Ty Jak Masz Na Imię? >>>>> Download Full

      >>>>> Download LINK En

      Usuń
  2. A ja na co dzień nie przywiązuje tak dużej uwagi, jakie kto nosi imię. :) Ważne, żeby ładnie brzmiało, przynajmniej dla mnie. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to ja na znaczenie też patrzę, bo wtedy imię nabiera całkiem innego znaczenia :)

      Usuń
  3. Ja jestem w 120 % Magdaleną. Nie wiem jak moi rodzice trafili, miałam być Weroniką, potem Heleną i Nataszą,ale wybrali Magdalenę, i cóż, mieli rację ;) Ponoć Magdalena to bomba atomowa, albo wybuchnie,albo nie. I ja taka jestem :)
    A dla dzieci podobają mi się imiona tradycyjne, proste, najlepiej z rodzinną historią w tle. Raz uczyłam niejaką Dajanę, Nikol-uwaga to chłopiec ;) czy też Bastiena o wyjątkowo polskim nazwisku. Lekko to śmieszne;)
    https://sweetcruel.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To z tych wszystkich imion wybrali najlepiej :) ja z kolei miałam być Agatą już wtedy, jak moja mama dowiedziała się, że jest w ciąży :) pewnie gdybym była chłopcem, to byłabym Agatonem :D
      Nikol? Jejku, o takim imieniu to nie słyszałam :D

      Usuń
    2. Ja w ogóle miałam być Michałem, moja mama nawet po porodzie wmawiała położnej,że nie to które trzeba wyjęła,bo ma już córkę,to miał być syn ;) Także z odpadu zostałam Magdaleną i chociaż nie jestem fanką swojego imienia,to jednak muszę przyznać, że trafili idealnie.
      Najlepsze,że nazwisko niejaki Nikol miał nijakie, czyli nie wiadomo chłopak czy dziewczynka, czytając listę z dziennika stawiałam na dziewczynkę jednak, a to chłopiec. Dziś ma z 18 lat, ciekawe jak mu się żyje :)

      Usuń
    3. Mama chciała parkę mieć a Ty na złość się dziewczynką urodziłaś :P
      Nikol może z tym imieniem - jeśli jest ogarnięty w miarę - zrobić porządną karierę w show-biznesie :)

      Usuń
  4. Kurcze, też mnie zawsze zastanawiało, czy ja sama dopasowałam się do znaczenia mojego imienia, czy tak to imię mnie ukształtowało. W końcu rodzice nadali mi tylko imię, nie rozczytując się w jego znaczeniu :) ale tak, jak tak czytam opis Katarzyny, to wszystko się zgadza :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Katarzyny to same znane i wielkie, pod względem władzy, kobiety :) Może kiedyś zostaniesz prezydentem? :)

      Usuń
  5. Jak zawsze szukałam znaczenia imienia Monika czy tych "horoskopów" skierowanych pod względem imienia, to zawsze wszystko pasowało w więcej niż stu procentach ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz :) znam cztery Moniki i każda jest do siebie z charakteru bardzo podobna :)

      Usuń
  6. Nie zastanawiałam się nigdy nad tym, wolę jednak nie wiedzieć co oznacza moje imię, skoro i tak go nawet nie lubię :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak mam być szczera, to mi się imię Ania też nigdy szałowo nie podobało :)

      Usuń
  7. Też pokochałam imię Ignacy, po przeczytaniu Jeżycjady. Zresztą i Ida mi się swego czasu bardzo podobała.
    Etymologię swojego imienia znam.
    A tak w ogóle to miałam być Emanuallą ;)
    Pozdrawiam cieplutko! Życzę miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ida też! :) I Gabrysia, chociaż Ida wygrywała ze względu na charakter bohaterki :)

      Usuń
  8. Aż zmotywowałaś mnie, żebym poczytała o swoim imieniu i dawno się tak nie uśmiałam. XD Ale z tymi znaczeniami jest tak, jak z horoskopami - one są tak enigmatycznie napisane, że tam właściwie wszystko pasuje i czytając sami dopowiadamy sobie w głowie, co niby ten twórca miał na myśli i dlatego wydaje nam się, że to wszystko takie prawdziwe. XD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E, nie do końca, bo jak czytam Małgorzatę czy Zuzannę to nijak to do mnie nie pasuje :) więc nie wszystko da się dopasować, chociaż faktycznie, często coś sami sobie dopowiadamy :)
      A u Ciebie się zgadza? :)

      Usuń
    2. Jeśli bym sobie trochę dopowiedziała i poszukała w głowie pasujących pojedynczych zdarzeń, to może by się coś zgodziło, ale jeśli patrząc ogółem, to już nie za bardzo. XD

      Usuń
  9. Kiedyś przeczytałam, że nie powinnam mieć imienia, które otrzymałam jeśli urodziłam się zodiakalnym rakiem. Niestety mamusia nie czytał mądrych ostrzeżeń i nadała mi imię, które w połączeniu ze znakiem tworzy niezbyt ciekawą mieszankę... Czy się zgadza? Niestety tak, no ale jakoś muszę z tym żyć;) W końcu jeden ze sławnych wróży powiedział, że przyszłość zależy od nas samych., kij z imieniem, nie będzie mi życia psuło ;)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, że imię i znak zodiaku jakoś się łączą to nie wiedziałam :) muszę tą sprawę zbadać :)

      Usuń
  10. Moje imię pasuje do mnie idealnie, co najlepsze mam przyjaciółkę o tym samym imieniu i też do niej pasuje - jest po prostu bardzo pojemne. To imię antagonistów i ludzi niespójnych, wiecznie poszukujących i zmieniających się. I też oznacza ,,dar od Boga", w sumie jest taką damską wersją Teodora. I rzeczywiście, ten Bóg w imieniu też nie został w moim życiu obojętny, więc nawet cieszę się, ze rodzice tak mnie nazwali, chociaż drugie imię wybrałam sobie inne - rzymskie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to Twoje imię by do mnie nie pasowało totalnie, bo ja nie poszukuję i nie lubię poszukiwać :)

      Usuń
  11. Ha! Mój tata miał na imię Bogusław :*
    Zastanawiałam się kiedyś, czy imię Emilia odzwierciedla mój charakter. I muszę przyznać, że tak jest. Z racji tego, że już na dniach zostanę mamą mój mąż budzi mnie ostatnio o 12 w nocy i mówi: Wiesz może damy mu na imię Oliwier! Też sobie wybrał godzinę :) Nie będzie Oliwiera...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie przy pisaniu tego ostu zastanawiałam się jak nazwiecie synka :) I na czym stanęło? :) może Marcel? :)

      Usuń
    2. Nie! Nie podoba mi się Marcel. Będzie Filipek :):):) Synek mamusi :*

      Usuń
  12. Moje imię nie pasuje do tego co się o nim powszechnie mówi ;) Powinnam być miła i idealna, a jestem zadziorą idącą na przeciw wszystkiemu ;) Totalne odwrócenie zadań ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, widzisz, jesteś wyjątkiem jak dla mnie :)

      Usuń
  13. Niektóre imiona to słyszę pierwszy raz i czasami się zastnawiam czy jest to imię męskie czy damskie. Nigdy też nie zagłębiałam się w znaczenie imion, ale mialam kilka razy sytuację że z czystej ciekawości przeczytałam.. cechy charakteru - no jakby były pisane o mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jakie na przykład słyszysz po raz pierwszy? :)

      Usuń
    2. Np. Adelajda, Auksencja, Beatrycz :o

      Usuń
    3. Auksencja to i ja słyszę po raz pierwszy :)

      Usuń
  14. Imię ma znaczenie. Znam kilka osób o pewnym imieniu, za którymi nie przepadam i przy bliższym poznaniu zawsze okazuje się ,że osoba o tym imieniu jest nieszczera.
    Osobiście jestem fanką prostych imion. Nie chciałabym naznaczy c dziecka na całe życie, narazić na wyśmiewanie.
    Zawsze przy takiej okazji przypomina mi się historia chłopca z klasy mojego męża, któremu mama nadała "modne " imię... Jennifer

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdradź jakie to imię :) bo też mam taką nieszczerą znajomą i może akurat to przez imię ;D
      Jennifer? Chłopiec?...

      Usuń
    2. Nie moge zdradzic, publicznie, bo moze ktos tu ma to imie i bedzie mu przykro, moge napisac na priv.
      No, mama tego chlopca dala sie poniesc fantazji i tak dziecko skrzywdzila, moze wydawalo sie jej ze to meskie imie:-)

      Usuń
    3. To napisz mi na maila - agatakadziolka@wp.pl :)
      Ale że urzędnicy do tego dopuścili :D

      Usuń
  15. Nie wiedziałam, że jest takie imię jak Świętopełek.

    OdpowiedzUsuń
  16. Podoba mi się Franciszek☺

    OdpowiedzUsuń
  17. Moje imię doskonale oddaje moją osobowość. W ogóle ja należę do osób, które lubią swoje imię. Nie rozumiem sytuacji, kiedy ludzie wypierają się swoich imion i każą do siebie mówić inaczej. Czasem okazuje się, że ta sztucznie dobrana "ksywka" wcale do nich nie pasuje. I ja też jestem z tych Justyn, które kroczą własnymi ścieżkami ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cóż, jakbym nazywała się Jessica (bez obrazy dla takich osób), to wolałabym, żeby ludzie mówili do mnie jakoś inaczej :)

      Usuń
  18. Ja bym swojego synka na dzień dzisiejszy nazwała Jaś :D a córeczkę Zuzia :D bez żadnych głębszych przemyśleń co oznaczają te imiona, po prostu mi się podobają i tyle :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Samospełniające się proroctwo - zjawisko psychologiczne, w skrócie: w którym dana osoba dostosowuje się do tego co usłyszała/przeczytała/uwierzyła. Koniec wymądrzania - nigdy nie czytałam nic o Magdzie (nie mylić z Magdaleną), więc nie wiem jaka jestem :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz i odpowiedziałaś na moje pytanie :D

      Usuń
  20. Powiem szczerze że nigdy się nad tym nie zastanawiałam .

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie wiem czy moje imię do mnie pasuje, ale moja mam mi i siostrze nadała imiona ładne - Izabela i Sylwia. Gdy zaszłam w ciążę z synem jego imię było od początku ustalone i jest dość nietypowe _ Tobiasz, natomiast córka miała być Diana, ale gdy się urodziła imię do niej nie pasowało i została Emilia. :) Mi nie podobają się polskie, stare imiona :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tobiasz faktycznie nietypowo :) Diana mi się niekorzystnie kojarzy, ale to też zależy od konkretnej osoby co się komu podoba :)

      Usuń
  22. trafił mi się prawdziwy dar od Boga, skoro mam męża Mateusza:D
    moja mama wybierają dla mnie imię kierowała się oglądanym filmem o jakieś księżnej/cesarzowej/itp. Angelice:D aż z ciekawości sprawdziłam, jakie znaczenie ma moje imię i dowiedziałam się między innymi, że jestem uosobieniem ciepła i uczciwości, że emanuje ze mnie harmonia i spokój :D aż się zaczerwieniłam :D

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie wiem, czy moje imię pasuje do mojej osobowości, bo nigdy się nad tym nie zastanawiałam, ale bardzo je lubię. Cieszę się, że tak mam na imię i nie chciałabym żadnego innego - zawsze bardzo mi się podobało.
    Kiedyś miałam nawet szalony pomysł, że moją córkę również tak nazwę. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odważnie :) w sumie byłby taki matriarchat wtedy trochę :)

      Usuń
    2. Zniechęciła mnie inna rzecz - Ania w rodzinie jest tylko jedna - najlepsza, najfajniejsza, bezkonkurencyjna, świetna, przebojowa, mądra, inteligentna, piękna, szlachetna, pełna uroku, czaru, gracji, wdzięku, sprytu i do tego bardzo, bardzo skromna, czyli ja. ;-)
      Inna Ania nie miałaby szans, a nieładnie byłoby tak skazywać własne dziecko na życie w cieniu gwiazdy. ;-)
      Kurcze, ale sobie posłodziłam, ale cóż... sama prawda. :-D

      Usuń
  24. Ja akurat dla potomstwa mam już imiona wymyślone :D ( ale jeszcze nie ma ich w drodze :D ) mój facet dał dla Chłopca, ja dla dziewczynki a trzecie wymysliliśmy wspólnie :D Więc będzie : Zofia ,Aleksander i Kosma ♥ Ja tam nie wiem czy moje imie pasuje do osobowości bo nigdy nie czytałam ;D Ale moja babcia Zosia mówiłą zawsze " nie nazywaj dziecka Zośka, bo to zimna Zośka " ;D A moja Zośka była najcieplejsza babcią na świecie :D Więc nie wiem ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje też nie w drodze, ale plany jakieś tam mamy :D
      Babcia chyba wiedziała, szczególnie że sama takie imię nosiła :D

      Usuń
  25. Jestem matką Mateusza. Chyba to racja z tym bożym darem. Ile to się człowiek może od Ciebie dowiedzieć
    Jestem zdania, że za imieniem idzie temperament, za moim z pewnością
    zolza73.blogspit.com

    OdpowiedzUsuń
  26. Imię dla naszego syna wybrał mąż, imię swojego brata Krzysztofa. Mi to imię akurat się bardzo podobało więc nie dyskutowałam :-) A moje imię - nie wiem czy do mnie pasuje itd ale lubię je i już :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najważniejsze to lubić swoje imię :) ja na przykład Agaty nie lubię :)

      Usuń
  27. jak byłam nasolatką miałam parcie na imiona zagraniczne. Teraz myslę,że nadam dziecku polskie imię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale tradycyjne polskie, czy tylko Polsko brzmiące? :)

      Usuń
  28. Moje ulubione imiona na obecna chwile to James i Gaja Mix totalny a co do mojego imienia to bardzo go nie lubiłam ale mieszkając za granica przekształcili mnie na Aggie i ta wersje nawet lubie Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. James jest ładne, ale na polskim podwórku brzmiałoby dziwnie :)

      Usuń
  29. Szczerze powiedziawszy nie wiem czy moje imię pasuje do mojej osobowości, bo nic o nim nie czytałam. Ale widzę, że wybierając sobie na 3 imię Agata nic a nic się nie pomyliłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  30. U mnie się zgadza! Może nie wszystko, ale sporo. Tak samo pasuje mi mój znak zodiaku ;)
    Tradycyjne polskie imiona totalnie mi się nie podobają, ale tak samo nie podobają mi się ostatnio modne Julie czy Maje, jak i inne zagraniczne imiona.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Julie, Maje i Zuzy mi się przejadły totalnie bo są wszędzie :) O, i Milena mi się nie podoba :)

      Usuń
    2. Zuzanną to ja miałam być i jak byłam młodsza, to czasem tata tak mnie nazywał XD Moje (chyba) ulubione imię to Natalia. Ostatnio też dorzucę Darię :D

      Usuń
    3. Daria mi się podobała, ale narzeczony mi obrzydził :P

      Usuń
  31. zauważyłam powrót do "starodawnych" imion i przyznam że podoba mi się.... bo te sławne Brajanki to...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo starodawne mi się nie podobają :) ogólnie to lubię imiona greckiego pochodzenia :)

      Usuń
  32. Mój brat to Franio a chłopak Kuba :) lubię te imiona :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Szczerze mówiąc nie przykładam znacznej uwagi do imion, ich przypuszczeniom jacy powinnismy byc. Ps. Moj tata ma na imię Sławomir :-)
    Pozdrawiam, shikatemeku.blogspt.com

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja od jakichś 10 lat powtarzałam, że córkę nazwę Lena. Niestety pech chciał, że nagle to imię zrobiło się oryginalne i co trzecia dziewczynka ma tak na imię, trochę mi się znudziło. Teraz podoba mi się Laura, Luiza, Eliza, Emilia. Z chłopcami mam większy problem, bo aktualnie tylko Natan chodzi mi po głowie. Nie lubię takich twardych imion typu Edward, Hubert, Artur, ani Al, Ań, Ol, Ig, Ad itd. Chciałabym, by moje dziecko miało imię rzadziej nadawane, ale nie ośmieszające. Ostatnio widziałam zdjęcie niemowlaka w gazecie z podpisem: Brajan Kiełbasa (no ludzie!). Nie mogę uwierzyć, że wśród najpopularniejszych niespotykanych imion nadanych w Warszawie w zeszłym roku był Belzebub, albo Guantanamka (jakie cechy mają te imiona??), albo moje ulubione: Amnezja. Wyobrażam sobie konwersację w szkole: "-Amnezja pokaż zeszyt, -zapomniałam". Do zagranicznych imion jako tako nic nie mam, ale ich spolszczanie mnie irytuje: Dżesika, Kewin, Dajana... Jako, że po mężu na nazwisko mam Myszke, śmieje się, że mój syn będzie nazywał się Szon Myszon Myszke ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Aż sprawdziłam znaczenie swojego imienia i znalazłam przysłowie: "Gdy w pobliżu jest Martyna, chłopcom rzednie zawsze mina". fiu, fiu...
      Nie wierzę w znaczenia imion, część rzeczy się zgadza, a cześć nie. Do każdego można coś dopasować. Ja np. mam niby "silną wolę", umiem rządzić ludźmi i owijać ich wokół palca, co nie jest prawdą, ale też napisano, że jestem konsekwentną indywidualistką nad której humorami ciężko nadążyć i tu się zgadza. Ile Martyn, Agat i Jasiów tyle różnych osobowości :)

      Usuń
    2. Wyrzucisz mnie z bloga jak zostawię trzeci komentarz pod rząd? Nie? To dobrze :D Bo tak sobie siedzę i myślę, że córkę nazwę tak jak mówią do mnie przyjaciele, tak jak wszyscy mówią na mojego tatę i tak jak mam nick na blogu: Gąska :D a na drugie dam Balbinka ;p

      Usuń
    3. Ciebie nigdy z bloga nie wyrzucę :D
      Gąska Myszke brzmiałoby hm.... nowocześnie, nie sądzisz? :D Laura swego czasu bardzo mi się podobała, nie później jakoś mi się odwidziało :)

      Usuń
  35. Tak mnie zainteresowałaś tym wpisem, że w google szukałam znaczenia swojego imienia, ponieważ nigdy nie przywiązywałam do tego uwagi. I wiesz co ? To prawda co piszą :D
    Imię idealnie pasuje do mojej osobowości ;) " wiele ją porusza i łatwo ją zranić. Ogólnie obdarzona jest życzliwym i spokojnym usposobieniem, ale potrafi gwałtownie zareagować ". Cała ja ;)
    Imię dla chłopczyka podoba mi sie Antoś ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O widzisz, dzięki mnie sprawdziłaś sobie znaczenie :)
      Antoś bardzo ładnie, ale tyle ostatnio tych Antosiów wszędzie... postawiłabym na Antoninę :)

      Usuń
  36. faktycznie mnóstwo jest Franiów, Stasiów, ale mi te imiona neizbyt się podobają;p mi się imię Marek podoba albo Paweł - jak mój tata i tata chłopa się nazywają:) a co do imion babskich hm z sentymentu po Borejkach Melania mi się marzy dla córki:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marek mi się kojarzy z moimi dwoma wujkami jedynie :) Mela bardzo pięknie <3

      Usuń
  37. Ja mam Eryka i Maję :-)Te Świętopełek tez mi się podoba :-)

    OdpowiedzUsuń
  38. wow fajny post ;) Mi się do dzieci nie śpieszy ( jak mam być szczera nie lubię dzieci ) także wybór imion nie dla mnie
    Ale dużo się z tego postu dowiedziałam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to masz całkiem inne podejście do macierzyństwa niż ja :D

      Usuń
  39. Ja jestem Ania, miałam być Agnieszką, ale mój tato w ostatnim momencie zmienił zdanie i jestem mu za to bardzo wdzięczna ;) No i też bardzo podoba mi się jego imię - Antoni, Antoś ;) Ale zabronił mi tak syna nazywać :D

    OdpowiedzUsuń
  40. Jak wybieraliśmy imiona dzieci to wtedy szukaliśmy ich znaczenia.

    OdpowiedzUsuń
  41. Zaborcza, niezależna, zdolności przywódcze, lubi robić z ludzi niewolników, ambitna, zdyscyplinowana - to się w pełni zgadza (kiedyś przejmę władzę nad światem!). Znaczenie dosłowne też pasuje "obrońca ludzi". Tylko z aktywność i wplątywaniem się w kłopoty jakoś nie bardzo pasuje ;)

    Żeby imię wpływało na osobę, nawet podświadomie, wydaje mi się, że jednak coś na jego temat trzeba wiedzieć. Sama znaczenie sprawdzałam jakoś w liceum, a wtedy większość tych cech już we mnie była wyrobiona, więc jestem raczej za tym, że rodzice nam wybierają los. No i tak łatwiej zrzucić na kogoś odpowiedzialność za bycie nieznośna :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, ja mogę zwalić winę na mamę, jak mi narzeczony mówi, że jestem zaborcza :D sorry, takie imię, nic z tym nie zrobię :)

      Usuń
  42. Wybieranie imion dla dziecka to odpowiedzialne i dość kłótliwe zajęcie. Czasem rodzice postawią na oryginalność i nazwą dziecko jakąś Genowefą czym sobie zapewnią nienawiść córki i jeszcze zagwarantują jej przedrzeźnianie w szkole ;/

    Pozdrawiam
    To Read Or Not To Read

    OdpowiedzUsuń
  43. Mój syn ma na imię Antek :)

    OdpowiedzUsuń
  44. Świetny post :D
    Kiedyś bardzo ciekawiło mnie znaczenie imion, jednak po chwili to sobie odpuściłam. Ile to ja się naczytałam postów o tym, że każda Magda jest taka sraka i owaka. Każdy Antoś jest taki, a każda Małgosia taka. Co nie jest prawdą. Ja mam na imię Magda i mam róneiż dwie koleżanki o takim samym imieniu. Moi znajomi się śmieją, że ktoś pokroił pewną Magdę na 3 części. I wyszły z tego: Magda wieczny śmieszek, który potrafi znaleźć rozwiązanie z każdej sytuacji, ale i lubi postawić na sowim jeśli wie, że ma racje (Ja!), na Magdę, która również jest wiecznym śmieszkiem, która najpierw mówi potem myśli (druga Magda), oraz na wiecznego poker face (3 Magda) xD Jak widzisz...jedno imię,a różne osobowości :D Ale uwierz mi, że gdy w gronie twoich znajomych są 3 osoby o tym samym imieniu to jest bardzo ciężko. Ale najgorzej jest na zawodach, na które jeżdżę ja, druga Magda i jeszcze czwarta xD Jak jesteśmy wszystkie na boisku i nagle ktoś zacznie się drzeć: Magda, to odkręcamy się wszystkie,a potem mamy zagwozdkę do kogo to było xD
    Buziaki :*
    pomiedzy-wersami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja teściowa jest Agata, jak ja, ale chyba nie jesteśmy takie same :) A mój biedny przyszły mąż ma problem, bo jak ktoś trzeci mówi "Agata" to nie wie o którą chodzi :D

      Usuń
  45. Kiedyś czytałam, ale u mnie zdecydowanie się nie sprawdza ;) Niesłowiańskie? to jednak dla mnie niespodzianka :D

    OdpowiedzUsuń
  46. Świętopełek? Nie ma mowy. :D Przeczytałam listę imion słowiańskich i żadne do mnie nie trafia.
    Nie mam pojęcia, jak nazwałabym dziecko. Chciałabym dość oryginalne imię, ale jednak spotykane, żeby dzieciak nie miał przechlapane w szkole. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jesteś obieżyświatem, to możesz nadać każde imię - w Twoim wypadku to akurat śmiesznie brzmieć nie będzie :)

      Usuń
  47. Nie wiem, czy moje imię naprawdę mnie opisuje... szczerze, to nigdy się nad tym nie zastanawiałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  48. Jak pracowałam w księgarni, to co drugiego chłopczyka mama wołała Nathanielku albo Konstantinku. Co do mojego imienia, to jakoś wszystkie opisy nie trafiają w mój charakter i styl bycia, wiec w moim przypadku sama siebie stworzyłam i pracuję na swoje imię :D

    OdpowiedzUsuń
  49. Jakieś sto, może dwieście postów temu też poruszałam kwestie imion i doszłam do nieco filozoficznego wniosku, że to kwestia fal dźwiękowych docierających do naszego mózgu podczas wypowiadania naszego imienia kształtuje nasz w taki a nie inny sposób - skoro wszystkie Magdaleny czy Anny zachowują się identycznie :D
    A tak poza filozofią - ja się zgadzam ze swoim opisem imienia, jest dokładnie tak, jakby autor pisał o mnie. :)
    Właśnie spodobało mi się imię Ignaś. :D No i miałam pradziadka Teodora - też fajne imię, tylko trochę staro mi się kojarzy jak dla małego dziecka. :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ło, to doszłaś do bardzo filozoficznych wniosków ;D
      Teoś jest uroczy ^^

      Usuń
  50. Ciekawostka o Mateuszu mnie zaciekawiła, nie miałam pojęcia, że oznacza "Boży dar" :)
    A co do wiary w znaczenie - to chyba jest tak jak z horoskopami, każdy znajdzie coś dla siebie ;>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, chociaż ja w Małgorzatach czy Barbarach nie znajduję nic podobnego do siebie :)

      Usuń
  51. Moje imię znaczy tyle co kulawa :) i choć kulawa nie jestem to moja koordynacja ruchowa jednak gdzieś tam kuleje :)
    choć nie :) kiedyś jestem bioenergoterapeuta powiedział mi, że wyczuwa wahadełkiem, że mam krótszą jedną nogę :)
    ponaginał, powyciągał i powiedział, że już ma być dobrze :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mój wujek też ma jedną nogę krótszą i żyje już na tym świecie ponad 50 lat i chyba mu to nawet nie przeszkadza :)

      Usuń
  52. Nigdy nie myślałam o znaczeniu swojego imienia, ale przez twój post sprawdziłam i kurde, faktycznie się zgadza z moją osobowością. Może nie wszystko, ale wiele, normalnie jestem w szoku :D
    Pozdrawiam,
    BOOK MOORNING

    OdpowiedzUsuń
  53. Nigdy nie lubiłam swojego imienia.... BARBARA.... teraz się do niego przyzwyczaiłam:) Bardzo podoba mi się imię Antoni i Zuzanna:)

    OdpowiedzUsuń
  54. Nigdy jakoś do tego nie przywiązywałam uwagi. Ciekawa sprawa. Muszę poczytać trochę o swoim imieniu. A i muszę bratu powiedzieć, że powinien mi być wdzięczny za imię Jakub :D To ja mu je wybierałam....choć kierowałam się raczej miłością do Kubusia Puchatka :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jaka z Ciebie dobra siostra :) Takie ładne imię wybrać :)

      Usuń
  55. Znam Sławomira, który zupełnie nie pasuje do tego opisu. Znaczenie swojego imienia kiedyś czytałam i coś tam się zgadzało, ale trochę mam wrażenie że te znaczenia są wymyślone tak jak horoskopy - zawsze każdy coś dla siebie pasującego znajdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  56. Czytałam, co oznacza moje imię, ale przyznam szczerze, że z wieloma opisami zupełnie się nie zgadzam, bo nie pasują do mnie. Przy synu kierowałam się imieniem, które mi się podoba. Niestety wiele chłopców tak się nazywa, ale co zrobić. :) Nie wiedziałam, że mój brat Mateusz to niemal Bożydar czy Teodor. Muszę pochwalić tatę Bogdana, iż jego imię jest polskie. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czyli Twój synek to Kuba, Janek, Marcel albo Szymek? :)

      Usuń
  57. Nie przywiązuję wagi do znaczenia imienia. Ot, dla mnie ma być po prostu ładne.
    A co do tych polskich imion...tak właściwie, to każdy język ewoluował, zapożyczał słowa i je przekształcał. W ten sposób można stwierdzić, że żadne słowo nie jest polskie ;)

    Moje imię dość dobrze pasuje do mojej osobowości. Ale według mnie to po prostu przypadek. Raczej nie dopasowujemy się do imienia. Jedynie po przeczytaniu danej cechy przypisanej do imienia możemy na siłę szukać jej u siebie. Ale to, czy ją znajdziemy, to właście przypadek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wojciech akurat jest typowo polskim, bez zapożyczeń :) i pewnie wiele jest słów potocznych tradycyjnych, które nie są naleciałościami :)

      Usuń
  58. Ja nie lubię swojego imienia odkąd w podstawówce kolega je zapisał - Pałlina :/ WTF??? ech...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja na koleżankę Paulinę mówię Pompolina :D

      Usuń
  59. Podoba mi się moje imię (Ania), jednakże wolałabym mieć na imię Alicja - stąd mój nick :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Imię Ala podobało się kiedyś mojemu przyszłemu :) wybiłam mu to z głowy :D

      Usuń
  60. Moje imię to Karolina, oznacza sumienną i zorganizowaną osobę i faktycznie mogę przyznać, że jestem taką osobą. :) Moi rodzicie nadali mi tę imię ze względu na to, że imię ,,Karolina'' było dość popularne ze względu na lalkę ,,Karolinka''. :D Pozdrawiam. ;)

    http://fasionsstyle.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie miałam takiej lalki i nawet nie wiem jak wygląda :(

      Usuń
  61. Mojego imienia tu niestety nie ma, ale jest za to imię mojego narzeczonego- Jakub. Nawet nie wiedziałam do tej pory co ono oznacza.
    Zapraszam http://natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  62. z tego co slyszalam to moje imie nawet odpowiada mojemu charakteorwi hahah xD no ale mi sie wierzyc nie chce pewnie tak gadaja ;p na lzosc..... co do imion hmmm najlepiej bybylo takie by sie nam podobalo i nie orbilo krzywdy dziekcu o!: ) pozdrawiam i zapraszam! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety niekiedy to, co niektórym mamon się podoba, krzywdzi jednak dziecko :)

      Usuń
  63. Nie zanosi się na to, abym w najbliższym czasie musiała wybierać imię dla dziecka, ale... Wczoraj próbowaliśmy z kolegą z akademika nazwać jego kaktusa. Jest już Mieszko, Remigiusz, Iwonka i nie pamiętam ostatniego. Uparłam się na Mieczysława. Chociaż w planach był też Bolko, Stasiek, a nawet Siemowit i Siemomysł. Mam nadzieję, że zgodzi się w końcu na tego Mietka :D

    OdpowiedzUsuń
  64. Ile to razy szukałam znaczenia imienia Anna, ale znajdowałam tak różne i sprzeczne informacje, że w końcu dałam sobie spokój :D
    Z pomysłem swojego mężczyzny walcz! :P Bo dziecko będzie miało tak samo przekichane w szkole jak Jessiki i Brajany :D

    OdpowiedzUsuń
  65. Coś w tym jest. Nad swoim nigdy znaczeniem imienia się nie zastanawiałam jednak zaraz zacznę szukać :) Moja siostra ma na imię Justyna i idealnie oddaje jej charakter znaczenie, które podałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  66. Kiedyś też z ciekawości szukałam znaczenia swojego imienia, ale u mnie się nie sprawdziło :D
    http://gingerheadlife.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  67. Szczerze mówiąc, nigdy nie zagłębiałam się w znaczenie mojego imienia, ale właśnie mnie zmotywowałaś do sprawdzenia i... jestem w szoku! W jakichś 70% opis zgadza się ze mną :D
    Co do serii Musierowicz to mnie z kolei przypadło do gustu imię Ida ;)
    Moja siostra to Justyna i też znaczenie jej imienia, jakie podałaś, pasuje mi do niej.
    Jedyny mankament to, że sprawdziłam znaczenie imienia Amelia, jakie od lat planuję nadać swojemu dziecku i... brzmi niestety średnio zachęcająco :/ I jak ja teraz nazwę dziecko? ;p

    OdpowiedzUsuń
  68. Prawdę mówiąc mam podobne skojarzenie do Sławków ;p a z imionami faktycznie coś jest na rzeczy, niektóre cechy charakteru zgadzają się z opisem, jednak nie jest to 100% prawda.;)

    OdpowiedzUsuń
  69. Nie wierzę w znaczenie imion, już prędzej w horoskop opisowy... ;) Ale z tymi imionami dla chłopca to trafiłaś. Wiemy już od tygodnia, ze będziemy mieć synka, a imię nadal nie wybrane. Ja przeciwniczka popularnych imion zaproponowałam niemal wszystkie powyższe ( z wyjątkiem Mateusza i Kuby), ale mąż się nie zgadza. Jego propozycje zaś nie podpowiada mi - będzie wojna ;)

    OdpowiedzUsuń
  70. czy pasuje nie wiem, ale mi się podoba :D

    Pozdrawiam i życzę wspaniałego weekendu :)
    ANRU,

    OdpowiedzUsuń
  71. Genialny post! :) Mi jeszcze daleko do podejmowania takiej decyzji, jednak temat bardzo ciekawy, aż mam chęć zagłębić się bardziej. :)

    OdpowiedzUsuń
  72. A dla mnie imię Gabriel bardzo się podoba :)
    Franciszek i Ignacy to imiona moich dziadków, bardzo mi się podobają.

    A czy moje imię pasuje do mnie? Chyba lepiej nie może "Marto, troszczysz się o zbyt wiele". Naprawdę jak słyszę te słowa z Ewangelii to mam taki chichot losu w środku. Bo czym ja się nie martwię ? :p

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  73. Pracuję w szkole i powiem Ci, że mamy z koleżanką takie "zboczenie", że w jakiś sposób klasyfikujemy dzieci imiennie - i często rzeczywiście widzimy u dzieci o tym samym imieniu podobieństwo w charakterach. :D

    OdpowiedzUsuń
  74. U mnie w większości się zgadza,ale nie wszystko.Sama się zastanawiałam,jak to jest z tym charakterem,bo teoretycznie rodzice nie mogą narzucić takiego losu,ale z drugiej ja dopiero ostatnio czytałam znaczenia swojego imienia,a charakter zgadza się przez całe życie..Trudno powiedzieć ;)

    OdpowiedzUsuń
  75. Niestety, imię i charakterystyką u mnie się zgadza :O Lubię swoje imię ale.. cóż bujająca w obłokach, żyjąca w swoim świecie, marzycielka - to cała ja..

    OdpowiedzUsuń