22 gru 2015

Wesołych Świąt!


   Dla większości ludzi czasem podsumowania całego roku jest zwykle sylwester (a w Nowym Roku ludzie solennie obiecują sobie, że nigdy więcej nie wypiją litra szampana i nie pomieszają go z wódką.) Dla mnie czasem takich podsumowań jest zawsze chwila przed Wigilią; te kilka minut, kiedy jeszcze wszyscy dookoła się krzątają, znoszą jedzenie, poprawiają nierówno ułożone sztućce. Zawsze wtedy myślę sobie co zmieniło się w danym roku – i niestety przez ostatnie lata ze smutkiem notowałam, że nie zmieniło się nic. A jak wypadnie ten rok?

   To moje ostatnie święta jako studentki – w czerwcu będę już magistrem prawa, o ile wreszcie przysiądę i wezmę się za pisanie mojej pracy o dzieciobójstwie. Promotor zażartował kiedyś, że ankiet przeprowadzać nie muszę przy moim temacie, bo to może zostać źle odebrane jak zacznę pytań ludzi o ich stosunek do tego zjawiska.
Czy będzie mi tęskno za studenckim życiem? Cóż, imprezowiczką nigdy nie byłam, więc za tym tęsknić nie będę. Raczej za całą tą wolnością i beztroską jakie daje studiowanie.

    Zaczęłam zarabiać; konia z karocą za to nie kupię, ale mam swoje pieniądze i jestem chociaż trochę niezależna a to świetne uczucie. Mogę kupić sobie co chcę, bez żalu, że wydaję nie swoje pieniądze. Piszę teksty na zlecenie, opisy produktów, artykuły... Czyli robię to, co lubię, najprościej ujmując. A czy może być coś lepszego niż zarabianie na swoim hobby?


   Najwięcej jednak zmian zdarzyło mi się w życiu prywatnym. W tym roku czytałam książkę, w której było zdanie świetnie opisujące to, co zaszło u mnie w tym roku - „Gdy zdecyduję się na skok, ziemia uniesie się, by mnie podtrzymać.” Trudno mi było skoczyć, cholernie trudno, ale jednak się zdecydowałam i nie żałowałam ani przez sekundę. Dzięki temu mam teraz coś lepszego, coś bardziej stałego, coś prawdziwszego. Dlatego z uporem maniaka będę namawiać wszystkich tych, którzy czują, że osoba u ich boku nie jest tą, która ich uszczęśliwi, żeby odpuścili. Jeśli więcej jest kłótni niż miłych dni, jeśli trzeba uważać na każde słowo, żeby nie zostać zmieszanym z błotem, jeśli wasze marzenia są ciągle deptane – odpuśćcie. To co dobre znajdzie was samo, trzeba tylko skoczyć. I nic więcej.

   Czego życzę sobie w te święta? Magii i wiary, że w 2016 roku czekają na mnie same wspaniałości; że nawet jak będę musiała iść pod górkę to będę miała towarzyszy, którzy będą wędrować razem ze mną i pomogą mi się wspiąć, jeśli będzie bardzo stromo. Zdrowia i motywacji, żeby przejść się w końcu po wszystkich lekarzach i zadbać o to, co szwankuje. Przyjaciół, by nadal trwali i wysyłali mi o drugiej w nocy dziwne i niepokojące zdjęcia. Przychylności losu, żebyśmy wszyscy za rok spotkali się znowu przy wigilijnym stole, żeby nikogo nie zabrakło.

   A czego życzę wam? Tym, które w tym roku wychodzą za mąż (a kilka was jest!) pięknego ślubu, wspaniałego wesela i szczęśliwego małżeństwa; tym, które są w związkach - cudownych chwil; tym, które szukają – księcia bez konia, bo koń żre dużo i spać z nim w łóżku nie można. To już lepiej księcia z żółwiem bądź susłem. Mężatkom – żeby mąż sam z siebie okna umył i zrobił śniadanie do łóżka. Żebyście wszyscy byli szczęśliwi i żebyście przynajmniej przy wigilijnym stole poczuli tą chwilę krystalicznego uczucia wdzięczności wobec losu. Że mamy tak wiele, że tak wiele możemy ciągle zrobić. Życzę wam cudownych prezentów pod kującym drzewkiem i radości w oczach obdarowanych przez nas osób.


    Porządki zrobione, placki gotowe, zakupy sporządzone – jeszcze tylko ostatnie przygotowania, dekoracje, ostatnie chwile wyczekiwania i w końcu będą – Święta. Spędźcie je rodzinnie, spotkajcie się z dawno niewidzianymi przyjaciółmi, zwolnijcie na chwilę w codziennej gonitwie. Dajcie sobie czas zrozumieć i pojąć jak wiele dostaliście od życia. I nie bójcie się wysłać w przestrzeń tego jednego słowa: dziękuję.  


99 komentarzy:

  1. O jak pięknie to napisałaś :) Tyle ciepła w Twoich słowach i mądrości.
    Ściskam Cię serdecznie i życzę wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wesołych Świąt i pomyślnej obrony w czerwcu:))

    OdpowiedzUsuń
  3. O rany! I mi się takie przemyślenia podobają. Fragment o skoku - piękny, a i całkowicie się z nim zgadzam. Kurczę, nie wiem, czy nawet można dodać coś do tego artykułu. Lubię takie - szczere, od serca, mądre!
    Spełnienia marzeń! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kto by się spodziewał, że ja będę mądre rzeczy mówić? :)

      Usuń
    2. Myślę, że każdy Twój czytelnik się tego spodziewa. :D

      Usuń
    3. Szkoda, że moi znajomi nie są moimi czytelnikami :)

      Usuń
  4. Mniemam, że zostałaś narzeczoną lub żoną - serdecznie gratuluję :) Ja eż w tym roku kończę studia i w sumie to się z tego faktu cieszę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ha, źle mniemasz, bo nie zostałam :D życiowego partnera zmieniłam jak na razie, może za rok coś się w dalszej kwestii zmieni :D

      Usuń
  5. Wow - temat pracy masz mega ciężki emocjonalnie. Chyba nie chciałabym go ruszać.

    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  6. Ja mogę powiedzieć, że też w tym roku "skoczyłam" i nie żałuję. Wszystkiego dobrego Agato, wiele radości na każdy dzień. Zawsze kiedy czytam Twoje wpisy nie mogę uwierzyć, że kończysz prawo,zwykle ludzie w tym zawodzie siedzą tylko w paragrafach i są zasadniczy, a tych masz taki talent pisarski i polot. Nie chcę oczywiście abyś mnie źle zrozumiała. To komplement. Powinnaś zostać pisarką albo felietonistką :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I bardzo dobrze, skoki są dobre :)
      Gdybym tylko mogła żyć z tego mojego pisania to rzuciłabym to prawo w cholerę :)

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że nie przegięłam z moją opinią. Nie mam nic przeciwko prawnikom ale zwyczajnie dostrzegam w Tobie naturę pisarza :) Życzę Ci tego z całego serca:) Pozdrawiam!

      Usuń
    3. A gdzie tam, weź się nie przejmuj :)
      Nawet nie wiesz jak Twoje słowa mnie cieszą :)

      Usuń
  7. Dziękuję kochana w swoim imieniu i innych blogerek za takie piękne życzenia :)
    Tobie również życzę wesołych i pełnych ciepła Świąt :)
    I żebyś była najlepszą prawniczką ever :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wolałabym być najlepszą pisarką ever :) dziękuję :*

      Usuń
  8. Dziękuję za życzenia i życzę Ci spełnienia własnych tych wygłoszonych i tych skrytych, głęboko schowanych w Twoim sercu <3 :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jakie piękne życzenia napisałaś :) ja Tobie również życzę wszystkiego co najpiękniejsze, spełnienia wszystkich marzeń, nawet tych maleńkich, Świąt spędzonych w rodzinnej atmosferze i pomyślności w nadchodzącym roku :)

    tak w ogóle wczoraj myślałam o Tobie, o tym, żeby przy najbliższej okazji napisać, że jak nie zostaniesz sławną dziennikarką/pisarką bestsellerów, które będzie można kiedyś oglądać na wielkim ekranie, to ja chyba normalnie do klasztoru pójdę ( ale to na stare lata :P ), bo tak jak Ty piszesz, nie pisze nikt i szkoda by było, żeby taki talent się zmarnował :) a tak poza tym to Cię nienawidzę za to, że Ty tak potrafisz pisać, a ja nie :P

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Twój narzeczony się załamie jak pójdziesz do klasztoru, to teraz czuję się jakby odpowiedzialna za jego zdrowie psychiczne :D

      Możesz mnie nienawidzić, ale i tak wiem, że mnie uwielbiasz :)

      Usuń
    2. no właśnie, pal licho ja, ale pomyśl o tym nieboraku, co on sam biedny beze mnie pocznie :P?

      tak, tak, to jest taka nienawiść przez uwielbienie :D

      Usuń
    3. Dla jego dobra postaram się coś w tym kierunku podziałać :D

      Usuń
  10. Wesołych Świąt i wszystkiego najlepszego w nadchodzącym roku :)))

    OdpowiedzUsuń
  11. Przepiękne życzenia. Znalazłam nawet fragment o sobie, czuję się zaszczycona :D Agata, Tobie też życzę wszystkiego dobrego. Spokojnych świąt, odpoczynku od codziennego biegu i wszelkiej pomyślności w Nowym Roku. Trzymaj się ciepło :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam się na przyszłość :)
      Do usłyszenia po Świętach :*

      Usuń
  12. Wesołych, spokojnych i radosnych świąt, w rodzinnym gronie i dużo, dużo miłości :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Ja Tobie również życzę wesołych świąt i dużo, dużo szczęścia :* Pięknie to wszystko napisałaś, zwłaszcza o "skoku":)

    OdpowiedzUsuń
  14. Bardzo ładne życzenia, mam nadzieję, że spełnią się dla nas wszystkich. Cieszę się, że u Ciebie wszystko dobrze i zawodowo, i prywatnie, trzymam kciuki za obronę! Na szczęście też nie mogę narzekać, a właściwie powinnam dziękować za kilka spraw, oby 2016 również był udany :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Wesołych Świąt kochana:) Oby Twoje życzenia się spełniły:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam chody tam na górze, więc spełnią się na pewno :)

      Usuń
  16. Dużo miłości zdrowia i spokoju, bo to najcenniejsze :)

    OdpowiedzUsuń
  17. A jak dla mnie to są pierwsze i ostatnie święta jako maturzystka . Szkoda troche, bo boję się co będzie dalej :( Jeśli chodzi o marzenia, to ja już spadłam i zostałam zmieszana z błotem i zwyzywana ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dasz radę, matura wcale nie jest taka trudna jak mówią :)
      Też bywałam taplana z błotem, ale trzeba umieć się podnieść - to najwyższa sztuka :)

      Usuń
  18. Hah, a u mnie na blogu też taki świąteczny post z życzeniami :D

    Wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
  19. Masz rację, nie ma nic lepszego niż zarabianie na czymś, co się lubi. Dlatego nie rezygnuję z szydełka, nawet jak na razie marnie idzie to chociaż za nici się zwraca i na doładowanie komórki jest. A z czasem będzie lepiej :) Super, że i Tobie udało sie znaleźć coś, co lubisz :)
    Wesołych świąt:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze sprzedasz swoje działa za grube miliony :)

      Usuń
  20. A ja życzę Ci tych wszystkich rzeczy w 2016 roku :) Smacznej Wigilii! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No ślubu to raczej nie zdążę wziąć, ale dziękuję :)

      Usuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Dziękujemy :) I również życzymy wszystkiego co najlepsze i żeby ten przyszły rok by równie udany!
    „Gdy zdecyduję się na skok, ziemia uniesie się, by mnie podtrzymać.” bardzo nam się podoba ten cytat :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Agata i Tobie czytadeł wielką górę i samych dobrodziejstw :*

    OdpowiedzUsuń
  24. Wesołych Świąt i dobrych zmian w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
  25. Piękne słowa ;) Wspaniałych, Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
  26. Szczególnie ostatnio tyle piszesz i to tak ładnie :)
    Szczęścia również Tobie, oby się spełniło wszystko co sobie wymarzyłaś! ;)
    A ja bym przygarnęła takiego księcia z żółwiem <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oby w 2016 roku to moje pisanie coś mi przyniosło :)
      To księcia z żółwiem Ci życzę :)

      Usuń
  27. Kochana życzę wspaniałych i rodzinnych Świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. Wspaniałe życzenia:)
    Życzę Ci wspaniałych i rodzinnych Świąt :-)

    OdpowiedzUsuń
  29. Każdy z Nas wyznaje inne tradycje, coś innego jest mu bliższe. My spędzamy swięta z bliskimi z racji grzeczności i naszego przywiązania do ich uczuć, nie ze względu pochwały obyczaju. Ale przecież najwazniejsze jest to, że jesteśmy razem z nimi, nie? :)
    Wesołych, Kochana!

    OdpowiedzUsuń
  30. To był dobry rok dla nas wszystkich :) Raz było ciężko, a raz po prostu beztrosko, ale zawsze było fajnie! :) Coś się kończy, coś się zaczyna! Oby przyszły 2016 pozytywnie nas zaskoczył :) Wesołych świąt i szczęśliwego nowego roku! Oraz powodzenia w pisaniu pracy :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Pięknie to wszystko napisałaś :* ja również życzę Ci dużo Zdrówka i Miłości, no i dużo prezentów pod choinką.
    WESOŁYCH ŚWIĄT !!

    OdpowiedzUsuń
  32. Ja tam wolę sobie sama okna umyć, bo wiem że na pewno będą wtedy czyste :D
    Zdrowych, spokojnych i smacznych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Dziękuję i wzajemnie pięknych świąt życzę

    OdpowiedzUsuń
  34. Przepiękne słowa :-) Tobie również życzę wiele dobrego, nie tylko na święta, ale szczególnie w nadchodzącym roku :)

    OdpowiedzUsuń
  35. Przepiękny post :)
    Mogę tylko powiedzieć: DZIĘKUJĘ i Wesołych Świąt :)

    OdpowiedzUsuń
  36. :) I mnie skłoniłaś do rozmyślania :) I dobrze! Pięknych Świąt Ci życzę :)

    OdpowiedzUsuń
  37. Ja bym jednak wolała z koniem, bo kilka lat jeździłam konno i jak mi się książę znudzi albo mnie poważnie wkurzy, zawsze będę mogła dać nogę na grzbiecie pięknego wierzchowca. Albo w ogóle mogę wziąć samego konia, a księcia niech sobie weźmie inna. Wolę normalnego faceta, jeśli już mam przerywać swój kilkuletni stan samotności (na co się nie zapowiada, ale czy na miłość kiedykolwiek się zapowiada?).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to Tobie wyjątkowo życzę księcia z koniem :)

      Usuń
  38. Magicznych Świąt i wielu wspaniałych książek w nowy roku :*

    OdpowiedzUsuń
  39. Napisania pracy i mimo tego, że w przyszłym roku już przestaniesz wieść studenckie życie... nadal beztroskich chwil i dobrych dni, oczywiście dostania się na aplikacje, bo podejrzewam, że o to będziesz się starać i... co najważniejsze- zdrówka. Bo bez niego wszystko inne jest nieważne. Oraz wytrwałości w dążeniu do postawionych sobie celów i uśmiechu na twarzy ! :)
    Wesołych świąt :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie nie wiem czy aplikacja to dobry pomysł... czasami trzeba zaryzykować w innym kierunku :)

      Usuń
  40. Życzę świąt prawdziwie świątecznych, ciepłych w sercu, zimowych na podwórku, jaśniejących pierwszą gwiazdką, co daje nadzieję na następny rok!

    Spojrzenie EM

    OdpowiedzUsuń
  41. Pięknie napisane :)

    Wesołych Świąt w rodzinnej atmosferze, uśmiechu każdego dnia i spełnienia chociaż części marzeń :)

    OdpowiedzUsuń
  42. Napisałaś tak pięknie, że nie wiem co dodać...
    Dla mnie rok 2015 był zawodowo udany. Teraz liczę, że 2016 pomoże mi poukładać życie prywatne.

    OdpowiedzUsuń
  43. Bardzo refleksyjny tekst, aż się zamyśliłam... Przyjemnego świetowania życzę :-)

    OdpowiedzUsuń
  44. Zdrowych i Pogodnych Świąt oraz wszystkiego dobrego! :)

    OdpowiedzUsuń
  45. Przepiękne to napisałaś jestem pod wrażeniem.
    Życzę Ci by spełniły się wszystkie Twoje marzenia.
    Wesołych Świąt.
    Zapraszam do polubienia

    OdpowiedzUsuń
  46. Wesołych Świąt i wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku ;*

    OdpowiedzUsuń
  47. Wesołych Świąt :))

    OdpowiedzUsuń
  48. Kiedy ja myślą o studiach... powiem tak - ta myśl mnie przeraża, nie chcę tego. Jakoś tak wolałabym być znowu dzieckiem.
    Zgodzę się - zarabianie związane z tym co się lubi jest najlepsze.
    Wesołych. :3

    OdpowiedzUsuń
  49. Bardzo piękny post.
    Wiesz, nie zwróciłam uwagi na tę chwilę ciszy przed Wigilią, ale rzeczywiście, ona jest! Wszystko zwalnia i nabiera takiego odświętnego i magicznego nastroju...
    Życzę Ci wszystkiego dobrego na nowy rok. Spełnienia marzeń, siły, zdrowia i wytrwałości oraz nieustających inspiracji i pomysłów na nowe posty!

    Dość długo nie było mnie w książkowej blogosferze, ale jestem i życzę wesołych świąt! Zapraszam też na mojego bloga i nową recenzję :)
    www.przerwa-na-ksiazke.blogspot.com

    Buziaki,
    Zuzia

    OdpowiedzUsuń
  50. Hm, w przyszłym roku też już będę kończyć studia, ale czy będzie mi tego wszystkiego brakować? Sama nie wiem. Imprezowiczką też nigdy nie byłam, ale jakoś wolę chodzić do pracy i mieć wieczory wolne, niż całe dnie siedzieć na uczelni i jeszcze wieczorami się uczyć...

    Szczęśliwego Nowego Roku!

    OdpowiedzUsuń
  51. Teoretycznie też kończę w czerwcu studia (praktycznie jestem na urlopie dziekańskim z drugiego kierunku i będę go kończyła w przyszłym roku.. ale chciałabym raczej już zaocznie). Moja praca magisterska leży, kwiczy i blaga o uwagę :D.
    Mam nadzieję, że spędziłaś spokojnie i smacznie święta w radosnej atmosferze ;).

    OdpowiedzUsuń
  52. Czy też tak szybko uciekły Ci te święta?! Tyle było przygotowań a nawet już nie pamiętam, że za nami święta :) A po świętach obiecałam sobie, że w ramach prezentu dla sibie znajdę jakieś odpowiednie szkolenia i własnie sprawdzam szczegóły żeby Nowy Rok zacząć z noymi zadaniami i postanowieniami! :)

    OdpowiedzUsuń
  53. 23 years old Assistant Media Planner Phil Blasi, hailing from Fort Erie enjoys watching movies like Nömadak TX and Vehicle restoration. Took a trip to Abbey Church of Saint-Savin sur Gartempe and drives a S40. Dowiedz sie wiecej

    OdpowiedzUsuń