12 kwi 2015

"Szepty o wschodzie księżyca"

   Jeśli ktoś z Was jest ze mną od początku mojej blogowej przygody, to z pewnością kojarzy tą serie, ponieważ co pewien czas pojawia się recenzja najnowszej części. "Wodospady cienia" to fantasy kierowane głównie dla nastolatków, które opowiada o Kylie, dziewczynie, która trafia do obozu dla istot nadnaturalnych. Od innych wychowanków wyróżnia się tym, że nikt nie mógł odgadnąć jakim stworzeniem ona jest; wampirem, wilkołakiem, czarownicą czy elfem. Dopiero koniec trzeciej części serii przyniósł odpowiedzi. W tym miesiącu na rynku wydawniczym zawitała część czwarta: "Szepty o wschodzie księżyca."

   Czasami los daje nam odpowiedzi na dręczące nas pytania. Gorzej, jeśli ta odpowiedź nic nam nie mówi. I tak jest w przypadku głównej bohaterki. Kylie dowiaduje się, że jest kameleonem, ale nikt nie potrafi jej powiedzieć co to oznacza. Każdy nadnaturalny ma wzór, który jest specyficzny dla poszczególnych gatunków, a nieodkryty dotąd wzór Kylie zaczął co chwile się zmieniać; jednego dnia odpowiadał wzorom typowym dla czarownic, a następnego już wszystko wskazywało na to, że Kylie należy do innego gatunku.
   Dodatkowo objawia jej się duch Holiday, opiekunki z Wodospadów Cienia, która - uwaga, surrealizm!- żyje i ma się dobrze. Wszystkie duchy, które dotąd pojawiały się w książkach z tej serii, były dość skryte i ciężko było odgadnąć jak im pomóc, dlatego żadną niespodzianką nie było, że i tym razem Kylie miałam nie lada problem z rozwiązaniem zagadki.

"Czasem nie możemy zmienić tego, co się dzieje, ale możemy zmienić to, jak te sprawy na nas wpływają."

   W porównaniu z poprzednimi trzema częściami "Szepty..." są mroczniejsze, akcja bardziej wartka a bohaterzy dojrzalsi i mniej irytujący. Jako, że jest to książka przeznaczona dla młodzieży, to nie mogło zabraknąć tematu miłości; tak jak w jej poprzedniczkach, tak i w "Szeptach..." obserwujemy  trójkąt Lucas-Kylie-Derek. Bidulka nadal nie może się zdecydować, który z chłopaków jest jej bliższy (ale spokojnie, zachowanie jednego z nich pomoże jej w wyborze. Przynajmniej taką mam nadzieję, że uniesie się honorem.)

   Ogólnie "Szepty o wschodzie księżyca" to całkiem dobra kontynuacja świetnej serii dla młodzieży. Autorka, C.C. Hunter potrafi intrygować i podtrzymywać napięcie a najlepszym tego dowodem jest to, że miliony czytelników czekają już od kilku lat na rozwiązanie zagadki o Kylie. Na (nie)szczęście przed nami już tylko jeden tom "Wodospadów Cienia", w których wszystko się wyjaśni. Mam tylko nadzieję, że zakończenie mnie nie rozczaruje, tak jak było w przypadku "Darów anioła". 

   Za książkę dziękuję wydawnictwu 



 

76 komentarzy:

  1. Recenzja bardzo zachęcająca. Uwielbiam książki z klimatem. Szkoda, że już nie jestem nastolatką, a może są książki dla dorosłych o podobnej tematyce ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hm, hm.... To 'Patrole' Siergieja Łukjanienki :)

      Usuń
  2. Czytałam pierwszy tom tej serii i bardzo mi się podobał, dlatego chętnie sięgnę po kolejne tomy. Muszę tylko znaleźć na nie czas.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cyrysiu, czytasz jak torpeda, czas znajdziesz :)

      Usuń
  3. Dzięki Tobie zaczęłam czytać tę serię i bardzo mi się spodobała. Ogólnie bardzo lubię takie klimaty. Super, że wyszła już kolejna część. Na pewno przeczytam. ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie zaczęłam czytać tej serii, może w przyszłości. Zawsze jednak zwracam uwagę na tytuły kolejnych części, bo są dość długie i nie wiem z jakiego powodu, bardzo mnie bawią ^^

    OdpowiedzUsuń
  5. Pozwól, że skupię się dziś na Tobie, nie książce. Jak to się stało, że zostałaś singielką?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już Ci odpowiadam u Ciebie :*

      Usuń
    2. A może być i tu :) za dużo powiedziane zostało :) tak się życie potoczyło i trzeba mieć nadzieję, że będzie tylko lepiej :)

      Usuń
    3. Nic się nie dzieje bez powodu :) A po burzy zawsze wstaje słońce :)

      Usuń
  6. Czytałam tylko pierwszy tom. Przypadł mi do gustu, ale chyba nie nie na tyle, by sięgać po kolejne części :) Z chęcią jednak podczytuję opinie, jestem bowiem ciekawa, na jakim poziomie utrzymuje się cała historia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to jak skończę całą serię to mogę Ci napisać w wiadomości zakończenie :P

      Usuń
  7. Ja rownież polecę wielbicielom tego typu lektur:) akurat jestem po kolejnej wizycie w antykwariacie i zaczynam czytam Balzaca:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ty kochana masz jeszcze nadzieje, ja nie mam co do jej zachowania, śmiem podejrzewać, że i tak mu wybaczy ://

    OdpowiedzUsuń
  9. Ta seria nie jest dla mnie...

    OdpowiedzUsuń
  10. Z reguły nie przepadam za taką tematyką w książkach, choć muszę przyznać, trafiają się również perełki. Tej serii jeszcze nigdy nie widziałam, ale... może ją przeczytam jeśli będzie lekko napisana :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest lekko napisana :) szczególnie pierwsze tomy

      Usuń
  11. nie przepadam za takimi rzeczami, jakoś tak ciężko mi się odnaleźć, ale o tej napisałaś ciekawie, więc może się skuszę, zwłaszcza że chwilową posuchę książkową mam. ;)
    pozdrawiam.
    http://poprostumadusia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie bym przeczytała tę serię, lubię takie "nadnaturalne" klimaty :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To polecam Ci jeszcze serię o sukubie Richelle Mead :)

      Usuń
  13. Nie czytałam jeszcze :) Ale bardzo interesująca recenzja :)

    OdpowiedzUsuń
  14. fajna recenzja muszę przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Pierwsze słyszę o tej książce :(

    OdpowiedzUsuń
  16. Właśnie tę serię chcę przeczytać bo wszyscy chwalą :) ale najpierw 1. część!

    OdpowiedzUsuń
  17. Tym razem nie moja tematyka :-))

    OdpowiedzUsuń
  18. Nie znam tych książek :-) kiedyś taka tematyka bardzo mnie wciągała, teraz troszku mniej :-)

    OdpowiedzUsuń
  19. okładka zwróciła moją uwagę na tyle, że mogłabym się pokusić o przeczytanie tej fantastyki, która się za nią kryje :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Eh.. i teraz mi przypomniałaś, że dwa pierwsze tomy leżą i czekają na mojej półce. Nie gniewaj się, ale nie przeczytałam recenzji - nie chce żadnych spoilerów :P
    Nadrobię po przeczytaniu ;)

    OdpowiedzUsuń
  21. Nie jestem już nastolatka ale chce przeczytac bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  22. O serii słyszałam, ale raczej nie jest to typ powieści, które lubię najbardziej, więc póki co dam sobie spokój z tym cyklem.

    OdpowiedzUsuń
  23. "Czasem nie możemy zmienić tego, co się dzieje, ale możemy zmienić to, jak te sprawy na nas wpływają."
    To jest to co przemawia do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  24. książka i do myślenia i o relaksu.. :)
    Seria zapowiada się świetnie, ale bardzo ciężko dostać ją w Bibliotece.. :(

    OdpowiedzUsuń
  25. chybam za stara nieco na owe czytadło;p

    OdpowiedzUsuń
  26. Nie mój typ książek, ale ciekawa recenzja ;)

    OdpowiedzUsuń
  27. Ciekawe, zachęciłaś mnie ;)

    OdpowiedzUsuń
  28. Kompletnie nie mogę się przekonać do te serii ;)

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja często czytam u Ciebie jakąś recenzję i dochodzę do wniosku, że książka jest ciekawa, choć w gruncie rzeczy normalnie bym nie wyciągnęła po nią ręki:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Czasami lubię takie lekkie i szybkie do czytania serie. Muszę zobaczyć czy dotarła do mojej biblioteki :)

    OdpowiedzUsuń
  31. Na początku nie byłam zbyt pozytywnie nastawiona do tej serii, ale z każdą taką recenzją nabieram coraz większej ochoty, żeby ją poznać. No zobaczymy, może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  32. Nie znałam oferty tego wydawnictwa, idę na ich stronkę :)

    OdpowiedzUsuń
  33. Dopiero niedawno przeczytałam pierwszy tom, ale bardzo optymistycznie nastawiona do całej serii. Mam nadzieję że już niedługo drugi tom zagości na mojej półce :))

    OdpowiedzUsuń
  34. pierwszy raz słyszę o tej książce ;)
    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  35. Ech, jak na razie to czytam tylko recenzje serii, bo w bibliotece jeszcze nie ma ;( ale pewnie się w końcu doczekam :d

    OdpowiedzUsuń
  36. nie słyszałam jeszcze o tej książce :3

    Zapraszam: http://velina-blog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  37. Dzięki Twojej recenzji na pewno sięgnę do tej książki, nie wiem czy nie wydano jej na czytnik kindle?

    OdpowiedzUsuń
  38. O dziwo, nigdy nie słyszałam o tej serii. Jednak z chęcią poszukam jej w bibliotece. Mam nadzieję, że będzie łatwo dostępna :)

    OdpowiedzUsuń
  39. Bardzo zachecająca recenzja! Muszę koniecznie sięgnąć po tę ksiązkę ;)
    http://stayy-positivee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  40. ojj miłość w prawie każdej książce jakiej miałam była :D nie wiem czemu ale o wiele lepiej czyta mi się z takimi wątkami :D pozdrawiam :)))

    OdpowiedzUsuń
  41. fajna książka dla młodzieży, zawsze lubiłem historie fantastyczne

    OdpowiedzUsuń
  42. Recenzja super :) Dla młodzieży książka jak znalazł :))

    OdpowiedzUsuń
  43. zdecydowanie coś dla mnie! niestety w bibliotece chyba nie znajdę:( ale o dawna szukam serii fantasy, która by się szybko nie skończyła.

    OdpowiedzUsuń
  44. O! chcę ją! coś dla mnie, uwielbiam takie książki:D

    OdpowiedzUsuń
  45. O serii słyszałam, ale niestety jestem już całkiem wypalona jeśli chodzi o paranormal romance i raczej nie wchodzę w nowe serie. Na półce mam jeszcze sporo nieprzeczytanych książek sprzed lat, nawet takich perełek, na które jakoś nie było czasu, więc muszę się zając najpierw nimi.

    OdpowiedzUsuń
  46. Oj coś dla mnie na wieczór :D

    OdpowiedzUsuń
  47. wydaje się być bardzo fajna :)

    OdpowiedzUsuń
  48. O ja cię...Czyli znowu muszę wrócić do czytania :)

    OdpowiedzUsuń
  49. bardzo fajna recenzja :), ja jeszcze nie znalazłam pierwszej pozycji którą chce przeczytać :)

    OdpowiedzUsuń
  50. nie znam tej serii, ale chętnie się zapoznam. Nie jestem nastolatką, ale może mi przypadnie do gustu, mimo tego.

    OdpowiedzUsuń